Telecom en unified communications

Digitale transformatie en de (r)evolutie van technologie hebben ervoor gezorgd dat werken niet langer tijd- of plaatsgebonden is. Er is dan ook ongelofelijk veel technologie beschikbaar om dit te faciliteren. Met Unified Communications (UC) komen alle gekozen communicatiekanalen en -middelen samen in één geïntegreerd platform. Precies zoals het werkt in onze Digital Workspace.

Gemakkelijk, flexibel en virtueel communiceren

De communicatiemogelijkheden zijn eindeloos: voice (mobiel/vast), videobellen, instant messaging, e-mail, agenda, presence, schermen en documenten delen. En door de telefooncentrale en IT-infrastructuur te koppelen, communiceer je gemakkelijk, flexibel en virtueel via een laptop. Maar omdat je ook optimaal wilt samenwerken, zie je steeds vaker de term UC&C; de laatste C staat voor collaboration. Door de integratie van alle functionaliteiten op het gebied van communicatie én samenwerking, beschik je altijd en overal over je applicaties en bestanden.

Sneller, efficiënter en goedkoper

Met Unified Communications communiceren medewerkers op de wijze die ze zelf het prettigst vinden, op het device van hun voorkeur. Dat leidt tot een hogere productiviteit  én meer gebruikerstevredenheid. Communiceren én samenwerken (documenten of informatie raadplegen en delen) komen met UC op efficiënte wijze samen, waardoor medewerkers klanten sneller en beter kunnen helpen. Je betaalt naar gebruik en schaalt eenvoudig op en af.

Unified Communications oplossingen

  • Cloudtelefonie

    Efficiënt en schaalbaar bellen in de cloud zonder lokale infrastructuur, zowel vast als mobiel.

  • Teams-bellen

    Alle communicatie gecentraliseerd in de Microsoft Teams-omgeving.

  • Telefonieservices

    Efficiënt beheer van al je telefoniezaken; devices, abonnementen, gebruik en verbruik.

  • On-premises telefonie

    Een vaste telefooncentrale op locatie (PABX) voor optimale beschikbaarheid en security.

Bekijk alle oplossingen

Wat biedt Unified Communications jou?

  • Eenvoudig en efficiënt samenwerken, bestanden delen en communiceren
  • Implementatie in stappen en in je eigen tempo
  • Uitstekend te combineren met je huidige telefonie en communicatie-oplossingen
  • Provideronafhankelijk en passend binnen je huidige (internationale) nummerplan
  • Optioneel in combinatie met multimedia contactcenter en CRM-integratie
  • Inclusief calamiteitenroutering bij niet beschikbaar zijn van Teams
  • Op maat support en de juiste aandacht voor gebruikersadoptie

Veelgestelde vragen

Wat bedoelen jullie met ‘de werkwijze van de gebruiker staat altijd centraal’?

Binnen de Digital Workspace staat de werkwijze van de gebruiker altijd centraal. Als organisatie faciliteer je je medewerkers met een gestandaardiseerde werkplek, waarmee ze kunnen werken zoals zij dat prettig vinden. Samen bepalen we de werkstijlen van je medewerkers. Elke stijl scoort specifiek op het gebied van mobiliteit, data, samenwerken, IT-afhankelijkheid en support. Deze scores en de voorkeuren van je medewerkers bepalen uit welke werkplek- en communicatiemiddelen de Digital Workspace bestaat. De mens is altijd het uitgangspunt.

Waarom vinden jullie gebruikersadoptie belangrijk?

Investeren in een digitale werkplek, met alle bijbehorende diensten en werkplek- en communicatiemiddelen, dat doe je niet zomaar. Je wilt ook de zekerheid dat het veilig is en dat je medewerkers er gebruik van maken. Gebruikersadoptie is nodig, omdat de Digital Workspace een nieuwe manier van werken en communiceren met zich mee kan brengen. Door je medewerkers van begin af aan te betrekken en te trainen, zien ze de voordelen en het gemak van de digitale werkplek en gaan ze graag mee werken.

Kunnen externe applicaties worden geïntegreerd in de Digital Workspace?

Een belangrijk voordeel van onze architectuur is dat we alle type platformen eenvoudig en veilig kunnen ontsluiten. Je gaat dus direct aan de slag met je digitale werkplek, zonder de achterliggende infrastructuur en applicaties aan te hoeven pakken. We bieden alle applicaties op een uniforme en eenvoudige manier aan in de Digital Workspace, ongeacht waar de applicatie vandaan komt. Meer over application hosting hierover lees je hier

Ben ik met de Digital Workspace verzekerd van een veilige digitale werkplek?

Beveiliging is een geïntegreerd en fundamenteel onderdeel van de Digital Workspace. Geen vraagstuk, maar een keiharde voorwaarde bij alles wat we doen. Lees hier alles over security binnen de Digital Workspace. 

 

Kunnen mijn medewerkers ook bellen met de Digital Workspace?

De communicatiemogelijkheden binnen de Digital Workspace zijn eindeloos: voice (mobiel/vast), videobellen, instant messaging, e-mail, agenda, presence, schermen en documenten delen. En door de telefooncentrale en IT-infrastructuur te koppelen, communiceer je gemakkelijk, flexibel en virtueel via een laptop. Door de integratie van alle functionaliteiten op het gebied van communicatie én samenwerking, beschik je altijd en overal over je applicaties en bestanden. Lees hier meer over al onze communicatie-oplossingen. 

Whitepaper: ‘Unified Communications binnen de digital workspace’

Binnen digitale werkplekken draait het vooral om optimaal samenwerkende en soepel communicerende medewerkers. Unified Communications, kortweg UC, is dan ook niet meer weg te denken uit de digitale werkplek. Maar wat is Unified Communication nu eigenlijk? Wat heb je eraan? En wat kun je er allemaal mee? 

Download hier het gratis whitepaper ‘Unified Communications binnen de digital workspace’:

Download de UC whitepaper